הצלחת פרויקט שיקום נחל בכל הנוגע להשפעותיו על שירותי המערכת האקולוגית התרבותיים ותרומתו של הפרויקט לרווחת הציבור לא נמדדת לעיתים קרובות.

במאמר זה, תועדו שירותי מערכת אקולוגית תרבותיים, יחד עם ערכים המיוחסים למקטעי נחל משוקמים, על בסיס מידע מציבור המבקרים ומפרסומים ברשתות חברתיות.
ניתחנו 605 תמונות משלוש רשתות חברתיות (פליקר, VKontakte ואינסטגרם) אשר צולמו במקטע נחל משוקם, במורד נחל קישון שבישראל.
התמונות מוינו לשבע קבוצות תוך שימוש בגישת תיוג אוטומטית, שש מתוכן מיוחסות ישירות לאתר המשוקם.
מתוך ששת הקבוצות, שלוש קבוצות מיוחסות לסממנים ביו-פיסיים של הסביבה, שתי קבוצות יוחסו לתפיסת הסביבה על ידי הציבור וקבוצה אחת התייחסה לסממנים הביו-פיסיים ולתפיסת הסביבה על ידי הציבור גם יחד. מיון זה הוכיח יחס גומלין של ערכים מבוססי שירותי מערכת אקולוגית תרבותיים.
שיטת עבודה זו הצליחה לגלות ערכים לא מזוהים של פרויקטי שיקום נחלים ותוך כדי גם בדקה את שירותי המערכת האקולוגית הידועים באתר המשוקם.
גישת מחקר ייחודית זו יכולה לקדם פרויקטי שיקום נחלים ותוכניות ניהול משאבי מים באמצעות מתן מסגרת חסכונית להערכת הצלחתם בהשפעותיו על שירותי המערכת האקולוגית התרבותיים ובכך לסייע בהפיכת תוכניות אלה למועילות יותר לרווחת האדם.